Werkwijze
Nadat u contact met ons heeft opgenomen, nodigen we u uit voor een gratis intakegesprek.
Tijdens dit intakegesprek proberen we samen met u, en eventueel uw kind, de hulpvraag in kaart te brengen.
Na het gesprek stellen we een behandelplan op, aansluitend aan de hulpvraag en de mogelijkheden van uw kind.
Voor een optimale samenwerking nemen we contact op met de leerkracht.
In deze praktijk staat uw kind centraal. Omdat we het belangrijk vinden dat uw kind zich bewust is van zijn/haar eigen leerproces, passen we het principe “scaling” toe.
Samen met uw kind brengen we in kaart hoe het denkt over zijn/haar eigen leerproces, daarna maken we samen een stappenplan. Op deze manier wordt uw kind medeverantwoordelijk voor zijn/haar eigen proces en voelt het zich nauw betrokken bij de behandelsessies. Een kind kan waardevolle informatie geven over het eigen leerproces.
Vaak voelt een kind zich onzeker, soms faalangstig. Door inzicht te geven in de problematiek proberen we dit gevoel weg te nemen en om te zetten in succeservaringen.
Tijdens de begeleiding werken we stap voor stap toe naar een verbetering van het leerproces vanuit een positieve benadering. Op het gebied van dyslexie is het belangrijk dat uw kind leesplezier heeft en thuis oefent met lezen. We doen dan ook een groot beroep op uw ondersteuning.
Regelmatig zal er overleg zijn met alle betrokkenen om de ontwikkeling van uw kind scherp in de gaten te houden. De consulten zijn bij het tarief inbegrepen.