Werkwijze

scrabble-nieuwNadat u contact met ons heeft opgenomen, nodigen we u uit voor een gratis intakegesprek.
Tijdens dit intakegesprek proberen we samen met u, en eventueel uw kind, de hulpvraag in kaart te brengen.

Na het gesprek stellen we een behandelplan op, aansluitend aan de hulpvraag en de mogelijkheden van uw kind.
Voor een optimale samenwerking nemen we contact op met de leerkracht.

In deze praktijk staat uw kind centraal. Omdat we het belangrijk vinden dat uw kind zich bewust is van zijn/haar eigen leerproces, passen we het principe “scaling” toe.
Samen met uw kind brengen we in kaart hoe het denkt over zijn/haar eigen leerproces, daarna maken we samen een stappenplan. Op deze manier wordt uw  kind medeverantwoordelijk voor zijn/haar eigen proces en voelt het zich nauw betrokken bij de behandelsessies. Een kind kan waardevolle informatie geven over het eigen leerproces.
Vaak voelt een kind zich onzeker, soms faalangstig. Door inzicht te geven in de problematiek proberen we dit gevoel weg te nemen en om te zetten in succeservaringen.

Tijdens de begeleiding werken we stap voor stap toe naar een verbetering van het leerproces vanuit een positieve benadering. Op het gebied van dyslexie is het belangrijk dat uw kind leesplezier heeft en thuis oefent met lezen. We doen dan ook een groot beroep op uw ondersteuning.
Regelmatig zal er overleg zijn met alle betrokkenen om de ontwikkeling van uw kind scherp in de gaten te houden. De consulten zijn bij het tarief inbegrepen.

Nieuws

Nieuws:

Vanuit de subsidie basisvaardigheden hebben we onlangs een groot rekenproject afgerond op een basisschool.

Gelukkig zijn ook dit jaar weer alle leerlingen geslaagd. Het slagingspercentage staat nog steeds op 100%.

Wat leerlingen zeggen:

"Op de basisschool kon ik gebruik maken van een wiebelkussen, ik kon even tussendoor bewegen. Zelfs bewegend leren pasten ze toe op school. Toen ik op de middelbare school kwam, kon dat allemaal niet meer. Ik vond dat erg moeilijk."

"Lieve Eveline, door jou heb ik meer in mijn mars." R 10 jaar

"Waarom bestaat er geen "dyslexietaal" voor spelling? Dan mogen we het allemaal schrijven zoals we het horen." Sanne 11 jaar

"Je hebt zoveel geluk in je leven. Zonder geluk kun je niet leven." Rik 9 jaar

"Zonder Eveline als coach was het niet gelukt." # VWO diploma gehaald

"Sinds ik in deze praktijk kom, heb ik geen onvoldoendes meer gehaald voor Frans, ik voel me zelfverzekerder. Door te oefenen en te doen, weet ik nu dat ik het kan."  Anne 18 jaar

"Mijn leven wordt bepaald door dyslexie. Ik moest steeds dingen aan andere mensen vragen. Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen, nu kan ik mezelf zijn."  Bas 22 jaar

“Ik had geen benul van Engels, maar nu weet ik hoe ik het moet aanpakken. Ik heb meer vertrouwen gekregen in mezelf.”  Nina 15 jaar

“Ik wil niet meer slapen, want het lezen gaat steeds leuker worden.” Jaap 9 jaar

“Ik wist eerst niet hoe ik dingen moest leren, nu heb ik een manier geleerd die goed bij me past.” Brent 14 jaar

Archief

Contact

Eveline van Leusden
Praktijk voor Remedial Teaching
Kerkenbosplaats 1
5043 RX Tilburg
Tel: 06 49784505
evelinevanleusden@gmail.com

Grotere kaart weergeven

Locatie Bergeijk:

Horstakker 33                                                                                                                                                                                             5571 PM Bergeijk

tel: 06-49784505